PSİKOMOTOR ALAN
HEDEF
1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Sözel yönergelere uygun
olarak ısınma hareketleri yapar
2. Değişik yönlere
yuvarlanır
3. Değişik yönlere uzanır
4. Sözel yönergelere uygun olarak
yürür
5. Sözel yönergelere uygun
olarak koşar
6. Belirli bir mesafeyi
sürünerek gider
7. Belirli bir yüksekliğe
çıkar
8. Belirli bir yüksekliğe
tırmanır
9. Tırmanılan yükseklikten
uygun şekilde iner
10. Belirli bir yükseklikten
atlar
11. Belirli bir engel
üzerinden sıçrayarak atlar
12. Pedal çevirme
hareketini yapar
13. Araç kullanarak
koordineli ve ritmik hareketler yapar
14. Atılan nesneleri
yakalar
15. Nesneleri belirli bir
mesafedeki hedefe atar
HEDEF
2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Küçük nesneleri toplar
2. Nesneleri kaptan kapa
boşaltır
3. Nesneleri üst üste/yan
yana/iç içe dizer
4. Nesneleri takar
5. Nesneleri çıkarır
6. Nesneleri ipe v.b. Dizer
7. El becerilerini gerektiren
bazı araçları kullanır
8. Nesneleri yeni şekiller
oluşturacak biçimde bir araya getirir
9. Değişik malzemeler
kullanarak resim yapar
10. Yönergeye uygun
çizgiler çizer
11. Şekilleri değişik
araçlar kullanarak çizer
12. Çeşitli malzemeleri
değişik şekillerde katlar
13. Malzemeleri istenilen
nitelikte keser
14. Malzemeleri istenilen
nitelikte yapıştırır
15. Nesneleri değişik
malzemelerle bağlar
HEDEF
3. Büyük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Farklı ağırlıktaki
nesneleri iter
2. Farklı ağırlıktaki
nesneleri çeker
3. Farklı ağırlıktaki
nesneleri kaldırır
4. Farklı ağırlıktaki
nesneleri döndürür
5. Farklı ağırlıktaki
nesneleri taşıyarak belirli bir mesafeye gider
HEDEF
4. Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Nesneleri
kopartır/yırtar
2. Nesneleri sıkar
3. Nesneleri çeker/gerer
4. Malzemelere elleriyle
şekil verir
5. Malzemelere araç
kullanarak şekil verir
HEDEF
5. Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Farklı zeminler üzerinde
yürür
2. Zemin üzerine çizilen
şekiller üzerinde yürür
3. Tek ayak üzerinde
belirli bir süre durur
4. Tek/çift ayak üzerinde
olduğu yerde zıplar
5. Tek/çift ayakla
sıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider
6. Çift ayakla ileri/geri
sıçrar
SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
HEDEF
1. Kendini tanıyabilme
Kazanımlar
1. Fiziksel özelliklerini
söyler
2. Belli başlı duygusal
özelliklerini söyler
HEDEF
2. Duygularını fark edebilme
Kazanımlar
1. Duygularını söyler
2. Duygularının nedenlerini
açıklar
3. Duygularının sonuçlarını
açıklar
4. Duygularını müzik, dans,
drama v.b. Yollarla ifade eder
HEDEF
3. Duygularını kontrol edebilme
Kazanımlar
1. Olumlu/olumsuz duygu ve
düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyar
2. Yetişkin denetiminin
olmadığı durumlarda da gerektiği gibi davranır
3. Yeni ve alışılmamış
durumlara uyum sağlar
HEDEF
4. Kendi kendini güdüleyebilme
Kazanımlar
1. Kendiliğinden bir işe
başlar
2. Başladığı işi bitirme
çabası gösterir
HEDEF
5. Başkalarının duygularını fark edebilme
Kazanımlar
1. Başkalarının duygularını
ifade eder
2. Başkalarının duygularını
paylaşır
HEDEF
6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar
1. Kendiliğinden iletişimi
başlatır
2. Grup etkinliklerine
kendiliğinden katılır
3. Grupta sorumluluk almaya
istekli olur
4. Aldığı sorumluluğu
yerine getirir
5. Kendisinin ve
başkalarının haklarına saygı gösterir
6. Gerekli durumlarda
nezaket sözcüklerini kullanır
7. Gerektiğinde lideri
izler
8. Gerektiğinde liderliği
üstlenir
9. Etkinliklerin süresine
ilişkin yönergeye uyar
10. Grup etkinliklerinin
kurallarına uyar
11. Gerekli durumlarda
kararlılık gösterir
HEDEF
7. Hoşgörü gösterebilme
Kazanımlar
1. Hata yapabileceğini
kabul eder
2. Kendi hatalarını söyler
3. Kendisini başkalarının
yerine koyarak duygularını açıklar
4. Başkalarının hatalarını
uygun yollarla ifade eder
5. Başkalarının hata
yapabileceğini kabul eder
HEDEF
8. Farklılıklara saygı gösterebilme
Kazanımlar
1. Kendisinin farklı
özelliklerini kabul eder
2. Başkalarının farklı
özelliklerini kabul eder
HEDEF
9. Yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilme
Kazanımlar
1. Yaşamın sürdürülebilmesi
için gerekli olan kaynakları verimli kullanır
2. Günlük yaşamdaki
kurallara uyar
3. Canlıların yaşama
hakkına özen gösterir
4. Canlıların bakımını
üstlenir ve korur
5. Yaşamda diğer canlılarla
paylaştıklarını açılar
HEDEF
10. Toplumsal yaşamın nasıl sürdüğünü kavrayabilme
Kazanımlar
1. Toplumda farklı rollere
sahip kişiler olduğunu söyler
2. Aynı kişinin farklı rolleri
olduğunu söyler
3. Kendi kültürünün belli
başlı özelliklerini açıklar
4. Farklı kültürlerin belli
başlı özelliklerini söyler
HEDEF
11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
Kazanımlar
1. Estetik bedensel
hareketlerle yürür/dans eder
2. Özgün şiir, öykü, şarkı
v.b. söyler
3. Görsel sanat
etkinliklerinde ürün yapar
4. Görsel sanat
etkinliklerinde özgün ürün yapar
5. Çeşitli materyaller
kullanarak ritim oluşturur
6. Çeşitli sesleri
kullanarak müzik oluşturur
7. Ürünlerini çeşitli
yollarla sunar
8. Sunularında
hayali/gerçek nesneler kullanır
HEDEF
12. Çevredeki güzellikleri koruyabilme
Kazanımlar
1. Çevredeki güzelliklerin
korunma nedenlerini söyler
2. Çevredeki güzellikleri
korumak için yapılması gerekenleri açıklar
3. Çevredeki güzellikleri
korumada sorumluluk alır
HEDEF
13. Çevreyi estetik bakımdan düzenleyebilme
Kazanımlar
1. Çevresinde gördüğü
güzel/rahatsız edici durumları söyler
2. Çevre sorunlar ile
ilgili kendi yapabileceklerine örnek verir
3. Çevresini farklı
biçimlerde düzenler
HEDEF
14. Sanat etkinliklerinin estetik özelliklerini fark edebilme
Kazanımlar
1. Sanat eserlerinin
özelliklerini söyler
2. Sanat eserleri
hakkındaki duygularını açıklar
HEDEF
15. Atatürk ile ilgili etkinliklere ilgi gösterebilme
Kazanımlar
1. Atatürk ile ilgili
etkinliklere katılır
2. Atatürk ile ilgili
etkinliklerde aldığı sorumlulukları yerine getirir
DİL ALANI
HEDEF
1. Sesleri ayırt edebilme
Kazanımlar
1. Sesin kaynağını söyler
2. Sesin geldiği yönü
belirler
3. Sesin özelliğini söyler
4. Verilen sese benzer
sesler çıkarır
HEDEF
2. Konuşurken sesini doğru kullanabilme
Kazanımlar
1. Nefesini doğru kullanır
2. Kelimeleri doğru
telaffuz eder
3. Konuşurken sesinin
tonunu işitilebilir biçimde ayarlar
4. Konuşurken sesinin
hızını ayarlar
HEDEF
3. Türkçeyi doğru kullanabilme
Kazanımlar
1. Konuşmalarında söz
dizimi kurallarını doğru olarak kullanır
2. Konuşmalarında temel dil
bilgisi kurallarına uygun konuşur
HEDEF
4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
1. Dinlerken/konuşurken göz
teması kurar
2. Sohbete katılır
3. Belli bir konuda
konuşmayı başlatır
4. Belli bir konuda
konuşmayı sürdürür
5. Söz almak için sırasını
bekler
6. Duygu, düşünce ve
hayallerini söyler
7. Duygu, düşünce ve
hayallerini yaratıcı yollarla açıklar
8. Üstlendiği role uygun
konuşur
HEDEF
5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar
1. Dinlediklerini
başkalarına anlatır
2. Dinlediklerine ilişkin
sorular sorar
3. Dinlediklerine ilişkin
sorulara cevap verir
4. Dinlediklerini özetler
5. Dinlediklerini resim,
müzik, drama, şiir, öykü v.b. yollarla sergiler
HEDEF
6. Sözcük dağarcığını geliştirebilme
Kazanımlar
1. Dinlediklerinde yeni
olan sözcükleri fark eder
2. Yeni sözcüklerin
anlamlarını sorar
3. Verilen sözcüğün
anlamını açıklar
4. Yeni öğrendiği
sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır
5. Zıt anlamlı sözcüklere
örnek verir
HEDEF
7. Ses bilgisinin farkında olabilme
Kazanımlar
1. Sözcüklerin başlangıç
seslerini söyler
2. Aynı sesle başlayan
sözcükler söyler
3. Kafiyeli sözcükler
söyler
HEDEF
8. Görsel materyalleri okuyabilme
Kazanımlar
1. Görsel materyalleri
inceler
2. Görsel materyallerle
ilgili sorular sorar
3. Görsel materyallerle
ilgili sorulara cevap verir
4. Görsel materyalleri
açıklar
5. Görsel materyalleri
kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur
6. Görsel materyalleri
özenle kullanır
BİLİŞSEL ALAN
HEDEF
1. Kendisi ve ailesi ile ilgili bilgileri kavrayabilme
Kazanımlar
1. Kendisiyle ilgili
bilgileri açıklar
2. Aile bireyleriyle ilgili
bilgileri açıklar
3. Adresini ve telefon
numarasını söyler
HEDEF
2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar
1. Olay ya da varlıkların
özelliklerini söyler
2. Olay ya da varlıkların
özelliklerini karşılaştırır
HEDEF
3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1. Dikkat edilmesi gereken
nesneyi/durumu/olayı fark eder
2. Dikkatini
nesne/durum/olay üzerinde yoğunlaştırır
3. Dikkat edilmesi gereken
nesneyi/durumu/olayı söyler
4. Nesneyi/durumu/olayı
ayrıntılarıyla açıklar
HEDEF
4. Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar
1. Olay ya da varlıkları
söyler
2. Varlıkların rengini
söyler
3. Varlıkların yerini
söyler
4. Varlıkların şeklini
söyler
5. Varlıkların sayısını
söyler
6. Olay ya da varlıkların
sırasını söyler
7. Nesnelerin neden
yapıldığını söyler
8. Nesnelerin içinden
eksilen ya da eklenen bir nesneyi söyler
9. Nesne, durum ya da olayı
bir süre sonra yeniden ifade eder
HEDEF
5. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme
Kazanımlar
1. Varlıkları birebir eşleştirir
2. Varlıkları renklerine
göre eşleştirir
3. Varlıkları şekillerine
göre eşleştirir
4. Varlıkları
büyüklüklerine göre eşleştirir
5. Varlıkları miktarlarına
göre eşleştirir
6. Varlıkları dokunsal
özelliklerine göre eşleştirir
7. Varlıkları kullanım HEDEFlarına
göre eşleştirir
8. Nesneleri sayılarına
göre eşleştirir
9. Eş nesnelere örnek verir
10. Nesneleri ve nesne
gruplarını uygun rakamla eşleştirir
HEDEF
6. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme
Kazanımlar
1. Varlıkları renklerine göre
gruplar
2. Varlıkları şekillerine
göre gruplar
3. Varlıkları
büyüklüklerine göre gruplar
4. Varlıkları miktarlarına
göre gruplar
5. Varlıkları dokunsal
özelliklerine göre gruplar
6. Varlıkları kullanım
amaçlarına göre gruplar
Amaç
7. Nesne, durum ya da olayları çeşitli özelliklerine göre sıralayabilme
Kazanımlar
1. Nesneleri büyüklüklerine
göre sıralar
2. Sıralanmış nesne grubu
içinde nesnelerin yerini gösterir
3. Sıra bildiren sayıyı
söyler
4. Nesneleri renk tonlarına
göre sıralar
5. Nesneleri sayılarına
göre sıralar
6. Varlıkları büyüme
aşamalarına göre sıralar
7. Olayları oluş sırasına
göre sıralar
HEDEF
8. Nesneleri ölçebilme
Kazanımlar
1. Ölçme sonucunu tahmin
eder
2. Standart olmayan
birimlerle ölçer
3. Ölçme sonuçlarını tahmin
ettiği sonuçlarla karşılaştırır
HEDEF
9. Nesneleri sayabilme
Kazanımlar
1. 20 içinde ileriye doğru
birer birer ritmik sayar
2. 10 içinde geriye doğru
birer birer ritmik sayar
3. Söylenilen sayı kadar
nesneyi gösterir.
4. Gösterilen belli
sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar
5. Nesneleri sayarak
miktarlarını aza ya da çok olarak söyler
6. Sayıca 10' dan az olan bir gruptaki
nesnelerin sayısını söyler
HEDEF
10. Geometrik şekilleri tanıyabilme
Kazanımlar
1. Her nesnenin bir şekli
olduğunu söyler
2. Daire, üçgen, kare ve
dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterir
3. Daire, üçgen, kare ve
dikdörtgenleri kullanarak farklı modeller oluşturur
HEDEF
11. Günlük yaşamda kullanılan belli başlı sembolleri tanıyabilme
Kazanımlar
1. Gösterilen sembolün
anlamını söyler
2. Verilen açıklamaya uygun
sembolü gösterir
3. 10 içindeki rakamları
okur
4. 10 içindeki rakamları
modele bakarak yazar
HEDEF
12. Mekânda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
Kazanımlar
1. Nesnenin mekândaki
konumunu söyler
2. Yönergeye uygun olarak
mekânda konum alır
3. Yönergeye uygun olarak
nesneyi doğru yere yerleştirir
HEDEF
13. Bir örüntüdeki ilişkiyi kavrayabilme
Kazanımlar
1. Modele bakarak
nesnelerle örüntü oluşturur
2. Bir örüntüde eksik
bırakılan öğeyi söyler
3. Bir örüntüde eksik
bırakılan öğeyi tamamlar
4. En çok 3 öğeden oluşan
örüntüdeki kuralı söyler
5. Nesnelerle özgün bir
örüntü oluşturur
HEDEF
14. Parça bütün ilişkisini kavrayabilme
Kazanımlar
1. Bir bütünün parçalarını
söyler
2. Uygun şekil veya
nesneleri iki eş parçaya böler
3. İki yarımı birleştirerek
bütün elde eder
4. Nesneler arasında yarım
olanları gösterir
5. Yarım ve bütün
arasındaki ilişkiyi açıklar
HEDEF
15. Nesnelerle basit toplama ve çıkarma yapabilme
Kazanımlar
1. Nesne grubuna belirtilen
sayı kadar nesne ekler
2. Nesne grubundan belirtilen
sayı kadar nesneyi ayırır
3. Nesneleri kullanarak
toplama yapar
4. Nesneleri kullanarak
çıkarma yapar
5. 10 içinde toplama
gerektiren problemleri çözer
6. 5 içinde çıkarma
gerektiren problemleri çözer
HEDEF
16. Belli durum ve olaylarla ilgili neden sonuç ilişkisi kurabilme
Kazanımlar
1. Bir olayın olası
nedenlerini söyleme
2. Bir olayın olası
sonuçlarını söyleme
3. Yarım bırakılan olayı,
durumu, şiiri, öyküyü, şarkıyı v.b. özgün bir şekilde tamamlar.
HEDEF
17. Zamanla ilgili kavramlar arasında ilişki kurabilme
Kazanımlar
1. Olayları oluş sırasına
göre söyler
2. Zamanla ilgili
kavramları anlamına uygun şekilde kullanır
3. Zaman bildiren araçların
işlevini açıklar
HEDEF
18. Problem çözebilme
Kazanımlar
1. Problemi söyler
2. Probleme çeşitli çözüm
yolları önerir
3. Çözüm yolları içinden en
uygun olanlarını seçer
4. Seçilen çözüm yollarını
dener
5. En uygun çözüm yoluna
karar verir
6. Kara verdiği çözüm
yolunun gerekçelerini açıklar
HEDEF
19. Nesne grafiği hazırlayabilme
Kazanımlar
1. Nesneleri kullanarak
grafik oluşturur.
2. Nesneleri sembollerle
gösterir
3. Hazırlanmış nesne
grafiği çerçevesine sembolleri yerleştirir
4. Grafikte yer alan
nesneleri sayar
5. Grafiği inceleyerek
sonuçlarını söyler
HEDEF
20. Atatürk'ü tanıyabilme
Kazanımlar
1. Atatürk'ün hayatıyla
ilgili olguları söyler
2. Atatürk'ün kişisel
özelliklerini söyler
HEDEF
21. Atatürk'ün Türk Toplumu için önemini açıklayabilme
Kazanımlar
1. Atatürk'ün getirdiği
yenilikleri söyler
2. Atatürk'ün getirdiği
yeniliklerin önemini açıklar
ÖZBAKIM BECERİLERİ
HEDEF
1. Temizlik kurallarını uygulayabilme
Kazanımlar
1. Temizlikle ilgili
malzemeleri doğru kullanır
2. El, yüz ve vücudun diğer
kısımlarını uygun biçimde yıkar
3. Tuvalet gereksinimine
yönelik işleri yardımsız yapar
4. Yiyecek ve içeceklerin
temizliğine dikkat eder
5. Ev ve okuldaki eşyaları
temiz ve düzenli kullanır
6. Beslenme için gerekli
araç gereçleri temizlik kurallarına uygun kullanır
7. İçinde bulunduğu çevreyi
temiz tutar
HEDEF
2. Giysilerini giyme ve çıkarabilme
Kazanımlar
1. Duruma ve hava
koşullarına uygun giyeceği seçer
2. Giysilerini yardımsız
çıkarır
3. Giysilerini yardımsız
giyer
4. Giysilerini doğru
şekilde giyer
5. Giysilerini katlar
6. Giysilerini asar
HEDEF
3. Doğru beslenmenin önemini fark edebilme
Kazanımlar
1. Yiyecek ve içecekleri
ayrım yapmadan yer/içer
2. Yiyecekleri ve
içecekleri yeterli miktarda yer/içer
3. Yiyecekleri yerken
sağlık ve görgü kurallarına özen gösterir
4. Sağlığı olumsuz
etkileyen yiyecekleri ve içecekleri yemekten/içmekten kaçınır
5. Öğün zamanlarında ve
süresinde yemeye özen gösterir
HEDEF
4. Dinlenme ile ilgili kurallara uyabilme
Kazanımlar
1. Yorulduğu durumlarda
dinlendirici bir etkinliğe katılır
2. Dinlenme ya da uyku için
gerekli hazırlığı yapar
3. Dinlenme ya da uyku için
belirlenen saatte yatağına girer
4. Dinlenme ya da uyku
sonrası toplanır
HEDEF
5. Kendini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilme
Kazanımlar
1. Tehlikeli olan durumları
söyler
2. Tehlikeli olan
durumlardan uzak durur
3. Herhangi bir tehlike
anında yetişkinlerden yardım ister
4. Acil durumlarda
başvurulabilecek telefon numaralarını söyler
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder